torstai 1. kesäkuuta 2017

Mattoepisodi

Siis en voinut uskoa mitä eilen tapahtui. 

Meillä on ollut sovituksessa muutama matto yläkerran pieneen oleskelutilaan. Halusin sinne vaalean maton, koska siellä on tumma sohva. Muutossa luovuttiin vanhoista pölyävistä matoista ja päätettiin hankkia uudet.

Oltiin juuri sovitettu matot ja valittu se paras. Oikeasti ihan minun unelmamatto, jota olin jo aiemmin katsellut ja himoinnut. Vihdoin siinä omalla paikallaan!

Käänsin pääni ja apua! Satulintu oli laittanut matolle värityskuvansa, jota oli juuri värittänyt tusseilla! Tussi oli mennyt paperista läpi ja sotkenut maton! Siis yhdessä minuutissa pilattiin minun unelmamatto! Arvaatkaapas miten sisällä kuohahti ja vähän ulkopuolellakin. Huh sentään. Meinasin revetä keskeltä kahtia. Lapsen vika se ei tietenkään ollut. Ei hän osaa varoa. Meidän vika kun oli tussit siinä lähellä käytössä. Voi itku!

Äkkiä alettiin miehen kanssa miettimään, että mitä mitä MITÄ nyt tehdään! Äkkiä ottamaan tahraa pois! Mies suihkutti hädissään tahralle keltaista tiskiainetta ja minä riekuin vieressä, että "ei saa sitä, siitä jää väriä!" Tehty mikä tehty. Sain suurimman osan tussista pois ja yritin huuhdella tiskiainetahraa vedellä. Olin niiiin surullinen nyyh.

Tänä aamuna menin varovasti katsomaan, miten tahra oli lähtenyt ja eihän se ollut. Iso kellertävä läntti keskellä kaunista upouutta mattoa ja sen keskellä vielä vihreääkin. Mies vei maton tänään pesulaan. Ihan älyttömästi korventaa ja ärsyttää ja surettaa. Tusseilla on niin kiva piirtää, mutta nyt ne taitaa mennä kyllä hetkeksi jäähylle.

Jatkossa vain näitä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti