tiistai 29. toukokuuta 2018

Muista hymyillä aina kun mahdollista!

Tajusin, että olen hymyillyt aika vähän viime aikoina. Olen ajatellut paljon ja keskittynyt tekemisiin, ollut varmaan paljon naama peruslukemilla. Tänään olen aktiivisesti yrittänyt pitää suun ylöspäin ja se on toiminut. Lastenkin kanssa meillä on ollut paljon vekkuleita hetkiä ja muita höpsöttelyjä. Kiva päivä.

Aina ei tarvitse olla hyvä mieli. Kaupan kassalla työskennellessäni sain usein palautetta, että "kuinka sinä jaksat aina olla niin iloinen". Äh. Asiakaspalvelu on työtä, jossa erotutaan eduksi hymyllä ja reippaalla asenteella. Olin silloin vielä niin nuorikin, että taisin oikeasti luulla, että pitäisi aina olla iloinen. Huonotkin päivät on kuitenkin sallittuja kaikille. Tekopirteys on läpinäkyvää ja turhaa. Paha mieli tai väsymys ei silti saisi näkyä työpaikalla suhteessa asiakkaisiin tai työkavereihin. Hommat pitää hoitaa ja ystävällinen olla.

Viime aikoina on tuntunut, että olen ollut turhankin pahalla tuulella. Kaikki kun on ihan ok. Moni asia on ärsyttänyt arjessa ja olen ollut huonoa seuraa kotona. Aion siis jatkaa tätä hymyilyn yrittämistä. Uskon, että hymy kasvoilla tekee ihmisen sisimpäänkin paremman olon. Vaikka ei se toki mitään suuria elämän ongelmia poista. Se voi silti helpottaa ainakin hetkellisesti. Saada huomaamaan pieniä hyviä asioita.

Kaivuri hommissa

Satulinnulla oli tänään viimeinen kerhopäivä tälle kaudelle. Syksyllä sitten taas, saatiin nimittäin kerhopaikka. Hieno juttu! Kerho on Satulinnulle tärkeä sekä toistaiseksi riittävä aktiviteetti viikkoon. Ihan kesälomafiilis oli kun haettiin tyttöä kotiin. Ilmankos hymyilyttikin. :)

Minttua pihalaatikossa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti